Bra helg!

I fredags var varken jag eller Johan motiverade till att greja i huset. Vi började men bestämde oss för att göra något annat. Blev mat på Överby och hämtade lite grejer till köket. 
Lördag däremot var det full fart hela dagen. Mamma och pappa var med och hjälpte till. Mamma slipade och målade fönstren i badrummen och jag och pappa drog igång tapetseringen av vardagsrummet. Johan började fixa med sporrarna som ska sitta i simsen på utsidan. 
Tapetseringen gick som på räls trots det svårtapetserade vinklar och vrårna. Pappa tänkte och langade våder och jag hängde och skar på plats. Under tiden jag hängde hjälpte pappa även Johan med div eldragning mm. Utnyttjandegrad 100%!! 
Mamma slipar och målar
snedtak, runda fönster, trånga hörn med fönsterbänkar som ska skäras runt. 
Alla lampor på plats

Även garaget fick spottar

Söndag fortsatte jag och pappa tapetsera och vi blev klara! Så nu är allting som skulle tapetseras, tapetserat. Johan listade klart taklisten i köket så nu är det bara målning av den kvar. 
Så fort våderna var på plats kom elektrikerna (läs Johan eller pappa) och satte upp knappar och uttag. 
Hela vardagsrummet färdigtapetserat! 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0