Tävlingsdag

Tävling i munkedal i dag. I veckan har det blivit mycket ridning och hoppning. Hoppade Roza och Simba i går. Roza lite inför tävlingen i dag och Simba för träning. Han höjde sig ett rejält steg i går och hoppade helt fantastiskt! Synd att han är ponny eller att jag är över 18! Så jäkla häftig!

Söthästar

Blev en heldag hos mamma med trädgårdsarbete i går. Sen var vi hos Ebbe och filade lite på hans hovar.

GHSK

Tävling på Göteborgs galoppbana i helgen. Inledde med vinst i 1m med Roza. Chester var också med men lite stolpe ut den här helgen. Roza gjorde även en kanonrunda i 110.

Jobb

Tillbaka på jobbet, semester är slut...

Dive team

I går var jag på morgonen och hoppade Roza och red Simba. Tillbaka hemma vid 10 så då drog jag och Johan till Lysekil för att kolla dyk/snorkelutrustning. Vi vill gärna ha vårt eget när vi ska till Maldiverna, så vi kan ut och snorkla när det passar oss. Med oss hem fick vi i alla fall masker, snorklar och simfötter.

Roadtrip med bff.

Äntligen var det vår tur att få ha lite kvalitetstid och hitta på något kul. Började resan med frukost hos mig och sen bar det av mot Halmstad och gyllene tider konsert. Solen sken i Halmstad så vi la oss på stranden i Tylösand och avnjöt några sköna timmar där. Det var tillochmed varmt i havet. När klockan började närma sig 4 var det dags att fixa lite käk och bege sig mot hotellet.

Spelningen var grymt bra och med vässade armbågar lyckades vi ta oss nästan ända längst fram. Askul hade vi den kvällen, som avslutades med ömmande fötter och bussresa tillbaka till hotellet.

Innan hemfärd blev det ett stopp på Ullared där vi fick köpt med oss en hel del hem som det brukar bli när man stannar där.

Semester

Nu när semestern snart är slut passade jag och Johan på att boka en resa i vinter. 9 februari lyfter vi mot Maldiverna! Ska vi skönt att ha något att längta till när mörkret och kylan är som värst.

Vårdcentralen

Var hos läkaren i går och fick konstaterat att jag har dragit av ett muskelfäste och ev en liten blödning i halsen. Nu har jag fått massa smärtstillande och antinflamatoriskt så får hoppas det blir bra snabbt. För i morgon bär det av på roadtripp med Jennie.

Laxhoppet

I dag blir det en sväng till laxhoppet med Malin G. Blev tyvärr ingen tävling för min del då det hände en olycka på framhoppningen. Skulle hoppa oxern, men någonting blev fel i landningen så vi gick ner på knä och gick runt. Både jag och hästen blev lite chockade, men klarade oss efter omständigheterna bra.