Bangkok

Har varit i Bangkok i 2 dagar nu. Landade halv 8 thailändsk tid i går och fick stå i en hiskelig kö innan vi kom igenom passkontrollen och kunde hämta våra bagage. Vi var lite stressade över hur vi skulle ta oss till hotellet men hjälpsamma som thailändare är var det inga problem. Vi blev visade till tåget vi skulle ta och stannade man upp någon stans och såg osäker ut kom det direkt någon och förklarade vägen vidare eller hur man köpte biljetter osv. Detta älskar jag med det här landet!
Skytrain går var och varannan minut och vårt hotell ligger precis vid en station.
En glad överraskning var att vi blev uppgraderade till ett finare rum på 31 våning med panoramafönster framför sängen.
Efter en tur på stan med lunch tog vi en milkshake på poolområdet som för övrigt ligger på 11e våning. Och sedan tog vi oss varsin massage.
Kvällsmat innan vi åkte till nightmarket

I dag åkte vi en turbåt till "tempelarea" som thailändarna kallar det. Där finns dom stora templen och en massa små. Vi besökte två "små" varav det ena hade en 45 meter hög budda.
En tuktukChaufför körde oss till dessa och som tack för besväret fick vi gå in i kostym och smyckesaffärer. Konstig affärsidé att köra runt på oss nästan gratis för att vi ska gå in i affärer där vi inte köper något. Jag hade läst om dessa fenomen innan så vi viste vad vi gjorde och fick dessutom en rundtur i Bangkok. Vad fick tuktukchaffören ut av detta då? Jo han fick bensincheckar av butiksägarna.

Tempel nr 2

Till min stora förvåning fick jag Med Johan på att vi skulle luncha på en liten inknödd resturang för thailändare. Maten kostade bara 60bath per portion och var helt klart godkänd! När vi skulle åka hem tog vi en tuktuk och det var en spännande tur i rusningstrafik.
Åkte tuktuk på motorväg-gör ALDRIG om det!
Smothi vid poolen i dag igen. Snart ska vi prova gymmet.

Köksplanering

I går åkte vi till Borlänge för dagens Köksplanering. Låg över en natt på best western i Borlänge.
400 sorters öl på best Western
Frukostbuffé

Vi träffade Henrik som skulle hjälpa oss planera köket på fiskarhedens huvudkontor i Borlänge.
Smygtitt.

Skrapa

Patrik har skrapat av det mesta av berget där huset ska stå. Nästan hela bjälklaget har brunnit upp.

Elda elda skrapa

Fortsatt eldning av huset i dag.
Bjälklaget har tagit eld
Eldeb har krupit lite längre.
4 timmar senare har ganska store delar av bjälklaget brunnit upp.
Vår bergsget fortsätter flytta jord i skymningen.

Eldning av hus

I dag har vi börjat elda massorna av huset. Med grävmaskinen flyttade Patrik delar av huset till en hög vid sidan så att brasan inte skulle bli ohanterligt stor.
Till vänster rivmassor från huset
Elden från massorna
Patrik har börjat skrapa där huset ska stå

Rivning

I dag revs huset. Riktigt skitväder med stark vind så vi kunde inte börja elda i dag. Några rejäla högar blev det.