Kaninpälsar och gucciväskor

Den här helgen var min och Johans helg. Vi hade bokat rum på Sheraton hotell i stockholm för att bara ha det mysigt tillsammans. Resan började kl 11 på fredag när Johan hämtade upp mig på jobbet. Blev ett stopp i grästorp på BMW och Ica för att ladda upp inför den långa resan. När vi kom fram sprang jag, rufsig i håret och allmänt sliten efter den 4 timmar långa resan in på det ***** hotellet för att fråga om det fanns något parkeringshus och vad det kostade. Där stod jag och de päsklädda tanterna med Gucciväskor och deras kostymbeklädda män och väntade. Haha här kommer vi från landet tänkte jag. Jag lyckats fråga den engelsktalade reseptionisten om parkeringshus och fick till svar att mot den smärre summan av 400kr/24 timmar var det inga problem att parkera bilen i sheratons parkeringshus (bilens "hotellvistelse" skulle alltså gå på över 1000kr). Som tur är ha Johan väldigt hjälpsam släkt i stockholm så efter att ha betalat 96kr i timmen fick parkera bilen hos dem och fick sedan skjuts tillbaka till hotellet (TACK). När bilproblemet var löst tog vi en promenad i stan och seda tillbringade vi resten av kvällen på hotellrummet med chips, godis och idol. Lördagen kunde inte börjat bättre. Duschade och gick ner till en av dom bättre frukostbufféerna jag sett (den på hotellet i Hua Hin, Thailand var nog strået vassare). Det fanns till och med en gubbe som jobbade med att göra omeletter på beställning, jag tog en med allt utom svamp i. Mums!! Efter den frukosten fick vi sova lite på maten. Blev inte hungrig på typ hela dagen. Resten av lördagen gick vi runt i stockholms butiker och gallerior. Fick även sällskap av Johans syssling Dennis. På kvällen blev det resturang med lite mer släkt till Johan. Mycket mat på denna resan alltså. Söndag betyder hemresa, blev återigen proppmätt på frukostbuffen. Vi stressade inte hem, utan det blev några stopp på vägen. Nu är vi hemma och jag sitter och funderar över hur fort en helg går. Bra har vi haft det och jag ser fram emot nästa tur till Stockholm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0